… nie najhoršiu, ako sa zvykne uvádzať. Aj ja som v jednom zo svojich minulých blogov citoval premiéra I. Matoviča, ktorý vravel, že „závidí Ficovi, Radičovej, či Pellegrinimu … a že jeho vláde nebola dopriata ani minúta“. Pritom všetko ukazuje , že I. Matovič si svoju najlepšiu pozíciu jasne uvedomuje a je vyslovene vďačný a šťastný, že má vyhlásenú mimoriadnu situáciu a núdzový stav. Pretože mu to umožňuje vládnuť bez akýchkoľvek škrupúľ, držať ľudí v totalitnom zovretí a rozhodovať spôsobom, že dá ústny pokyn hlavnému hygienikovi, aké opatrenie má prijať proti ľuďom, no a ten to prijme – lebo by sa veľmi pravdepodobne stal ďalším Igorovým skalpom. Všimnite si, že premiér Maďarska mal aspoň toľko úcty k demokracii, že mu parlament schválil možnosť vládnuť písomne vydanými dekrétmi – a aj za to bol kritizovaný zo strany EÚ. No vládnutie slovnými pokynmi, ktorými sa naozaj už dosť brutálne obmedzujú ľudské práva, si európske inštitúcie nijako nevšímajú. Naposledy sme tu videli, že má dôjsť dokonca ku kriminalizácii akýchkoľvek protestov (nebuďme naivní, že by išlo len o zákaz dopravných protestov), stále platí zákaz zhromažďovania, protestných demonštrácií, oklieštená začína byť sloboda slova – a progreduje to …
A Igorovi Matovičovi ako premiérovi sa to očividne takto páči. Že by sa stal premiérom, sa mu možno aj zasnívalo. No o takejto silnej pozícii premiéra, že bude mať vďaka už vyhlásenej mimoriadnej situácii a už vyhlásenému núdzovému stavu prakticky neobmedzenú moc voči ľuďom, sa mu určite nesnívalo. No a teraz podľa vlastných slov chce tento stav oklieštenej slobody udržať čo najdlhšie.
Lebo teraz:
- sa nikto nemôže spytovať, prečo vláda zadlžila SR (t.j. jeho občanov) najvyššou pôžičkou v histórii 4 miliardy € (čo je takmer vo výške 10% aktuálneho dlhu SR cca 45 miliárd €),
- sa nikto nemôže spytovať, kde sú tieto peniaze teraz a na čo sa používajú (či v záujme verejnom alebo súkromnom),
- takmer nikto (snáď okrem koaličných „partnerov“) nevníma totalitné čistky v orgánoch štátnej a verejnej správy od tých najnižších etáží až po tie najvyššie, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani boľševici v 50-tych rokoch,
- sa nerozoberá bezbrehé rodinkárstvo pri obsadzovaní rôznych postov straníckymi kádrami, rodinnými príslušníkmi, či terajšími alebo minulými konkubínami,
- nikto príliš neskúma, čo všetko sa v rámci dnešnej legislatívnej „smršte“, dostáva do zákonov, aké rôzne obmedzenia práv ľudí, aké despotické sankčné a sledovacie inštrumenty pre štát a pod., a taktiež
- sa nikto nezaoberá, (ako bolo nie tak dávno „dobrým“ zvykom v tejto banánovej republike) akým spôsobom dnešný premiér získal titul Mgr. a kto písal jeho diplomovú prácu,
- atď., atď.
Takže preto premiér verejne uvažuje, že mimoriadnu situáciu a núdzový stav buď udrží kontinuálne (len s nejakou minútovou prestávkou medzi skončením starého a vyhlásením nového), prípadne, že bude mimoriadnu situáciu a núdzový stav vyhlasovať opakovane pri akejkoľvek minimálnej (či dokonca skôr vyfabulovanej) hrozbe.
Čo s tým?
Chcem vyzvať hlavného hygienika, aby prestal rozhodovať podľa predstáv a pokynov premiéra (ktorého vnímanie reality je očividne mimo) a začal rozhodovať podľa odborných a zákonných kritérií (čo, mimochodom, v komunikácii s pospolitým ľuďom formálne vyjadruje aj premiér). Teda aby dal na vládu SR návrh na odvolanie mimoriadnej situácie.
My tu totiž máme v prvom rade mimoriadnu situáciu vyhlásenú uznesením vlády SR 111/2020 v zmysle zákona 42/1994 Z.z., práve ktoré. sa vzťahuje na všetkých ľudí. A tam sa v §3b ods.3 uvádza: „Príslušný orgán, ktorý vyhlásil mimoriadnu situáciu, je povinný bezodkladne odvolať mimoriadnu situáciu po vykonaní úloh a opatrení podľa odseku 2.“ A v ods.2 sa uvádza (skrátene): „Po vyhlásení mimoriadnej situácie sa vykonávajú tieto úlohy a opatrenia: záchranné, práce silami a prostriedkami z celého územia, na ktorom bola vyhlásená mimoriadna situácia, evakuácia, núdzové zásobovanie a núdzové ubytovanie, alebo použitie zložiek integrovaného záchranného systému“ (t.j. aj zdravotníckych zariadení, vrátane zabezpečenia voľných lôžkových kapacít a epidemiologického monitorovania a epidemiologických opatrení). A TOTO VŠETKO BOLO VYKONANÉ!
Podľa §2 ods.2 uvedeného zákona je možné mať mimoriadnu situáciu v prípade ohrozenia verejného zdravia II. stupňa. A to je pri výskyte prenosného ochorenia, podozrení na prenosné ochorenie alebo podozrení na úmrtie na prenosné ochorenie nad predpokladanú úroveň. Nie je možné, aby premiér v reálnom svete (plnom rôznych mikroorganizmov) považoval za predpokladanú úroveň nulový výskyt vírusu či nejakej baktérie. Lebo v takom prípade tu naozaj budeme mať permanentnú mimoriadnu situáciu.
Núdzový stav je popri mimoriadnej situácie len sekundárnou vecou, ten sa týka ministerstiev, ďalších orgánov štátnej a verejnej správy, poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a zdravotníckych pracovníkov (inak povedané, počas núdzového stavu môžu byť pre určených ľudí nariadené nútené práce, zákaz štrajku aj výpovede). A preto má obmedzené trvanie na 90 dní. A už len na záver – núdzový stav môže byť vyhlásený, len ako došlo alebo bezprostredne hrozí, že dôjde k ohrozeniu životov alebo zdravia osôb, napr. v príčinnej súvislosti s pandémiou. A takýto stav tu už dnes nepochybne nemáme. Takže ako považujem za protiprávny stav, ak teda nedôjde k čo najskoršiemu odvolaniu mimoriadnej situácie, rovnako mám za to, že predĺženie či opätovné vyhlásenie núdzového stavu by bolo nezákonné.
Kde je Róbert Fico a spol.? Len na margo, konať v tomto smere na vláde by mohol aj Richard Sulík. Či …?
To sú sprosté LŽI, ja som nikdy nič také ...
a Koľko je to dokopy ľudí??? Prečo tu trottluješ... ...
Hups, omyl. ...
Pani "prezidentka", ci skor rezidentka ...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++ VYBORNA PRACA ...
Celá debata | RSS tejto debaty